Selasa, 22 Januari 2013

Ummi berjaya kuruskan badan dengan Shaklee

Selepas melahirkan Fitrah, berat ummi telah mencecah sehingga 61kg. Sebelum mengandungkan Fitrah ummi adalah 56kg (kalau ikut BMI, gemuk lah tu). Disember yang lalu, Fitrah sudah 1 tahun 3 bulan. Selama itu lah berat ummi tak pernah turun daripada 61kg. Banyak yang ummi cuba, contohnya gym, berenang dan slimming program kat marie france. Tapi disebabkan ummi tak boleh control nafsu makan. Sia-sia saja usaha ummi.

Menjumpai solusi - pemakanan tambahan Shaklee



Di pejabat, kawan ummi perkenalkan 2 supplement shaklee: alfalfa dan omega guard, katanya baik untuk kesihatan dan pada masa yang sama boleh kuruskan badan. Ummi tertarik tentang khasiat alfalfa (jangka panjang) yang baik untuk mengurangkan kolesterol dan mencegah penyakit jantung. Ummi teringatkan abah. Famili dia ada sejarah penyakit jantung, jadi ummi rasa alfalfa mungkin baik untuk abah. Dan Omega guard pula baik dari segi khasiat minyak ikan. Ummi boleh dapat manfaat dari minyak ikan ini sebab ummi sedang menyusukan Fitrah. Jadi ummi beli dua-dua supplemen tersebut.

Selepas sebulan


Ummi tak amalkan secara konsisten. Tapi abah, memang tiap-tiap hari ambik alfalfa & omega. Alhamdulillah, selepas sebulan berat abah turun 4kg! Hmm, ummi mula terfikir mungkin sebab abah ambil dua supplement shaklee tu, sebab kawan ummi sudah bagitau sebelum ini 2 supplement ini boleh kuruskan badan. Jadi, mulai Dis 2012 yang lalu ummi betul-betul ambil serius pasal pengambilan 2 supplemen ini. Ummi timbang berat badan ummi tiap-tiap minggu dan rekodkan. Pada masa yang sama, ummi makan seperti biasa, pagi, tengahari dan malam. Malam selalunya bahagian yang ummi makan kurang sedikit dari siangnya kerana ummi makan lewat, demi menunggu suami tercinta. Selain itu, aktiviti-aktivi biasa ummi jalankan seperti biasa, berenang 1-2 kali seminggu dan kadang-kadang kalau tak sempat berenang ummi brisk walking (berjalan ala-ala jogging) 15-30 minit seminggu sekali.

Hasil mengambil alfalfa dan omega guard shaklee


Selepas 2 minggu, berat ummi turun 2kg daripada 61 ke 59. Senyum lebar ummi. Dah boleh kongsi dengan kawan-kawan. Selepas tu, 2 minggu ummi tak konsisten makan suplemen tu sebab balik kampung lama sangat, jadi 4 minggu seterusnya (hingga kini) ummi hanya berjaya turunkan lagi 2kg. Alhamdulillah, sekarang sudah 57kg. Ummi masih amalkan lagi, kerana ingin turunkan lagi berat badan. Kalau boleh ummi nak turun sampai 50kg. Ummi target bulan Mei nanti berat ummi akan jadi sekitar 50-51 kg. Jadi, kita tunggu entri ummi bulan Mei nanti, ada perubahan atau tidak.


Melihat pada hasilnya, ummi semakin percaya pada supplement shaklee. Jadi, ummi sendiri telah mendaftar untuk menjadi ahli. Sekurang-kurangnya boleh beli dengan harga ahli, banyak potongan nya, sekitar 20% daripada harga asal. Ummi boleh jimat dalam RM38, banyak tu.. Jadi, bagi sesiapa yang nak harga ahli ummi boleh tolong beli & poskan. Cuma bayar ummi harga pos. Sekurang-kurangnya ummi boleh dapat bonus :) dan harga murah untuk supplemen diri sendiri.

Sesiapa yang minat, sila klik disini untuk ke blog shaklee ummi.

1 ulasan:

  1. Mcm mane cara ummi mkn supplement ni...leh shate x...hehehe

    BalasPadam